An examination of evidence-based decision-making in education in Canada.
As we move into a more knowledge-oriented era, our society is increasingly interested in improving the educational experience and outcomes of students, and evidence-based decision-making is a feature of this educational innovation process. Individuals involved in the development and use of such evidence come together to create this volume. The discourse is broader than is usual in a single book since it includes contributors from groups that do not normally interact very much. Academics from education faculties, education policy makers from various jurisdictions (federal, provincial and school board), economists and various other education stakeholders are all included. The topics addressed are wide ranging, and divergences in interests are sometimes substantive - this is one of the strengths of the volume.
The 19 essays, each with a commentary, and four "reflections" include broad discussions of the political and school environments in which evidence is used (or not used) in informing policy and practice, and case studies of innovative educational developments in various jurisdictions. There are also overviews and analyses of large scale assessment programs, and economic analyses looking at links between the school system and outcomes, especially labour market outcomes, much later in life.
Alors que notre époque est toujours davantage orientée vers le savoir, notre société s'intéresse de plus en plus à l'amélioration du système d'éducation et des résultats des étudiants, et les prises de décisions fondées sur la recherche font partie du processus d'innovation en matière d'éducation. Diverses personnes impliquées dans le développement et l'utilisation de ces recherches, avec leurs perspectives différentes, se sont réunies pour produire cet ouvrage : des universitaires de facultés d'éducation, des décideurs de politiques d'éducation de diverses juridictions (fédérale, provinciale et conseil scolaire), des économistes et diverses autres personnes ayant un intérêt particulier en éducation. De ce fait, la matière traitée est plus vaste qu'il n'est d'usage en un seul volume. Des divergences d'intérêt parfois très marquées se manifestent - ce qui constitue un des points forts de l'ouvrage.
Les 19 essais, chacun accompagné d'un commentaire, et quatre " réflexions " comprennent d'amples discussions sur l'environnement politique et scolaire, où la recherche est utilisée (ou non) dans l'élaboration des politiques et leur mise en pratique, et des études de cas de développements novateurs en matière d'éducation dans diverses juridictions. Plusieurs chapitres présentent aussi des vues d'ensemble et des analyses de programmes d'évaluation à grande échelle, ainsi que des analyses économiques qui examinent les liens entre système scolaire et performances individuelles, en particulier relative à la situation sur le marché du travail, bien plus tard dans la vie.